Silverjug




This is a hand raised, fine silver jug also part of my degree work and also at display in York.

I wanted to try make the metal look soft, not by using other materials, such as silicone, but by working with the form and surface of the silver. Inspired by mothers I found the most organic form I could think of: the womb.
In the end I realised that it also looks like a pregnant women or a proud little duck.

Det här är min silverkanna, driven för hand som också är en del av mitt examensarbete som jag visar i York.  

Jag försökte göra så att metallen såg mjuk ut genom att tänka på form och yta istället för att tillföra andra mjuka material, såsom silikonet. Jag fann det mest organiska som har att göra med mödrar, livmodern. Jag kom på att livmoderns form är väldigt likt en stolt liten anka eller en gravid kvinna, konstigt.