Silicone tea set



This is my tea set consisting of a teapot, milk jug and sugar bowl. It is metal dressed in a thin layer of squishy silicone. On the teapot the silicone becomes the handle as well as the tea cosy, keeping the tea warm.

This is my degree work and my inspiration was my grandmother. I wanted to make something that felt nice and comfortable to hold, like a hug from a soft, warm grandmother.

Det här är min tekanna, mjölksnipa och sockerskål. De är i metall klädda i ett lager av mjuk silikon så att de är mjuka och sköna att hålla i. På tekannan så blir silikonet både handtag och tehuva, så att teet håller sig varmt. 


Som de flesta kanske redan vet är det mitt examensarbete där min allra största inspiration var min mormor. Jag ville göra något som kändes skönt och tryggt att hålla i som en varm, mjuk kram från en mormor.